Ustaz Don Daniyal | Syarat pakai tudung sempurna

Monday, September 17, 2012

| | |
"Tak salah berfesyen dengan tudung, asalkan cukup syarat pakai tudung sempurna."

Ada yang pandang pelik bila melihat seorang perempuan melilit-lilit tudung dengan bermacam jenis fesyen bukan? Ada yang suka, ada yang tak suka. Tak salah berfesyen asalkan jangan keterlaluan sehingga tersembul mata seseorang itu. Dan yang paling penting, niat itu perlulah betul. 

Back to the main topic, "Syarat Pakai Tudung Sempurna". Apa syarat-syaratnya? Luangkan sedikit masa untuk menonton video ini. Semoga kita dapat banyak input dari video di bawah.

"Ikut 4 syarat cara pakai tudung yang sempurna ni, kalau tidak ada atau kurang dari 4 syarat itu maka tudung yang anda pakai itu masih lagi belum cukup sempurna penutupannya..."
  

14 komen dari sweety:

Aleda Boyd said...

mari kita cuba baiki cara kita tutup aurat kita..sementera tu, jom cari idea berfesyen untuk hijabi =)

http://exquisitely-aleda.blogspot.com/2012/07/modest-street-styles-inspiration-for.html

Misz Mieza said...

Zaman sekarang ni dah macam2 fesyen tudung & cara menggayakan tudung yang keluar.. Tapi sayangnya dalam banyak2 tu jarang yang kita jumpa cukup 4 syarat ni.. Including me.. T_T

InsyaAllah, dalam proses memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.. =)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Sekarang ni memacam fesyen bertudung...:) semoga kita mampu bertudung berlandaskan syariat kan?insyaallah.YM pun tgh improve diri gak...

Alinaclover Premium Beautiful said...

cantik pakai bju mcm artis kt atas ni kan

BUATBEST said...

berfesyen itu boleh..tapi jagalah aurat dari pandangan mata orang lain..

Edy Fee said...

ni kalau angin tiup.mau terbang.hehehehe

amalina husna said...

macam tu rupanya..
*perbetul niat..
thanx for the info..=)

shidaR said...

shida suka cara heliza ^_^ walau mcm mana pun tetap labuh :)

Nurmujahidah Ismail said...

insya ALLAH akan diusahakan untuk jadi makin baik hari demi hari,,,

Lee Ann Izzura said...

sebaik2nya kita pakailah tudung menutup dada dan jgn lupa pakai stoking sebab kaki itu juga aurat :)
eh silalah follow saya .thank you.
http://leeannizzura.blogspot.com/

eiqa azra said...

huhu.. memang pon kadang2 eiqa nampak perempuan yang kena ngorat tu semua nya yang pakai ketat2 n terdedah sana sini.. lepas tu perempuan tu bangga pula sebab kena ngorat.. :)

Maria Menado~ said...

betul.. umm. malu bila difikirkan.. :( moga saya pun selalu beringat.

Scarlett O'Hara said...

Akak pun kengkadang terlupa.Mudah2mudahan lepas ni kita sama2 ikut panduan yang diberikan dalam bertudung.

caliph shuriken said...

cara heliza dressing still terbaik ^^