Dessert yang terlalu comel untuk dimakan!

Monday, July 2, 2012

| | |
Dessert atau pencuci mulut sangat enak dimakan bukan? Bila ingat dessert, mesti ingat gula. Makanya jangan makan terlalu banyak ya. Sedikit sudah cukup sebab namanya pon dah pencuci mulut. Ternyata hanya untuk mencuci mulut. hewhew

Bila nampak dessert yang comel, mesti hati tergoda sekali untuk menikmati makanan itu. Nafsu makan mula membuak-buak. Tangan mula mengorek duit di dalam wallet. Kemudiannya dihulurkan kepada tuan empunya kedai dessert. Sungguh untung mereka yang menjual benda-benda manis ni. Maklumlah kegemaran ramai. 

Kadang-kadang rasa sayang untuk menikmati dessert comel di dalam mulut kian menebal. Sebab tu bila manusia sejagat membeli macaron yang comel itu, mereka snap dulu gambar kemudiannya baru bersedia untuk makan. Inilah kenyataan bukan?
Pink Ombre cake
Lil Pony Cakes!

Dessert pink memang memukau pandangan mata memandang. Tapi myra kureng sikit dengan perisa strawberry ni, kalau coklat semuanya disapu bersih ke dalam perut. Perisa kegemaranku. Jom tengok dessert ice cream pulak.
Very cute dessert-themed vessels for featuring and serving frozen sweets.
I have some accessories similar to these at home and would love to collect more. They’re bowls for serving ice cream.
Once in awhile, I’ll see delightful sets like these in places like Kohls, random supermarkets (during the summer season), and Target.
Snowman Shots icecream fudge
Bayangkankan, kita seorang pembuat dessert. Siapkan dessert comel comel hanya untuk dimasukkan ke dalam mulut. Sadis bukan? So, siapa yang tak suka dessert? Manisan penyegar tekak yang sangat rugi jika tidak dinikmati. huu. I'm loving it! Terus anak tekak menjerit bila menaip entri tentang dessert begini. :')


Thanks for reading! <3



29 komen dari sweety:

tiEy said...

ni comel sangat! mmg xmkn lah.. :)

deno said...

eiii... geramnya tengok makanan2 manis dan comel ni! grrr

En Tapi said...

wah! nampak sedap.. tahu buat x? ><

Jay said...

fuh..sayangnyer nak makan desert yg cantik n comel ni..hehehe:)..kan myra kan3

shera haifa said...

huwaa cumel.. xsngup nk makan

Aida Omar said...

comey2nye dessert2 nie.. memang rasa sayang sungguh nak makan.. huhu.. kalau boleh simpan dah lama simpan letak atas meja.. :P

Cik Saila said...

semua..semuanya terlalu comel. saya akan tgk puas2 pastu bru fikir nak makan ke tak.. hehe!

sYiRa LoKMaN said...

awesome ^_^

DanieL AdiE said...

Tak sampai hati nak makan...huhuhu

Syarafina Zaini said...

sangat sangat sangat suka dessert.. :D
tgk je pun dah kecur air liur.. cuma x boleh makan selalu lah..

Mia Liana said...

sedapnya...... :)

Alynn Nyzaa said...

smua comel2 mcm xnk bg mkn..haha~
sy BW cni ^^
boleh x mntk jasa baik undi header saya "ALYNN"? cara2 kat sini >> http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/06/segmen-dari-jiakreatifelt-header-dulu_27.html

plus, jom join GA best ni http://alynnnyzaa.blogspot.com/2012/06/giveaway.html

happy blogging! :D

myravea said...

@tiEy Bila comel sangat, sampai sayang nak makan jadinya kan :')

myravea said...

@deno huhu. Ni geram dan mahu ;)

myravea said...

@En Tapi memang sedaaaaap. Tapi, tak tahu buat. :')

myravea said...

@Jay memang sayang benar. So tak boleh selalu sangat makan benda comel-comel ni. Nanti tak jadi makan. Kuikui

myravea said...

@shera haifa samelah iteww. Huhu

myravea said...

@Aida Omar letak atas meja, tengok puas-puas. Pastu baru sedia untuk dimakan. Nyum nyum. Huhu

myravea said...

@Cik Saila hehem samelah kiteeee. :D

myravea said...

@sYiRa LoKMaN syira suke benda comel-comel jugak? Hihiii

myravea said...

@DanieL AdiE wuhuuu. Myra pon tak sampai hati. Tapi kalau dah teringin bangat nak makan, memang tibai habis. Heeee

myravea said...

@Syarafina Zaini betul tu, kalau makan selalu, alamat kene kencing manislaa. Huu

myravea said...

@Mia Liana jom makan dessert sesame kak. Hehee

myravea said...

@Alynn Nyzaa good luck alynn :)

Hanih Borhan said...

Comel betoi menatang macarone ni... Macarone ye nama dia, entah, tak tau, haha...

Nampak macam mainan pun ada, haha...

Fienazzuki said...

mmg sayang untuk dimakan...hadoi...

ain dzaya said...

nie bukn takkut na makan jer..nkk tgok..nak pgg lagi takut...grrrrr!

CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
Jiwa daku sedang berperang

Mises Sakura said...

sedapnyeee

imanina zahri said...

wuwuwu..baca entry nih masa bulan pose..mmg perut berbunyi lagu kosong..kosong..owhh..eh btw sis myra..Emma dah guna header yg akak designkan.. :)

http://sayasukamakanbiskut.blogspot.com