Perlukah mencari yang sempurna?

Thursday, May 12, 2011

| | |
Sempurna..


Bila bercerita tentang mencari yang sempurna, hadirkah manusia yang sempurna di atas muka bumi ini?Adakah?Wujudkah?Yang sempurna dari zahir dan batinnya..


Hairan.. mengapa manusia selalu mencari yang sempurna pada zahirnya, fizikalnya..Bagaimana pula dengan dalamannya?Tidak pentingkah hati budi seseorang itu?Aset fizikal menjadi keutamaan, aset dalaman merupakan perkara yang kedua..Tidak adil bukan?Kejujuran dan kesetiaan itu rasanya lebih utama..Tetapi kadangkala, ianya hanya dipandang sebelah mata..





Pabila sudah punyai seseorang di hati, dan mereka ini seorang yang setia, jujur dan sebagainya, kemudiannya ditinggalkan terkontang kanting seperti sepohon pokok kecil yang patah dahannya..Kenapa ditinggalkan?Sebabnya mencari yang lebih sempurna dan akhirnya yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran..Semuanya hanyalah DEMAND semata-mata..


Kasihan si setia, kasihan si jujur..Ini yang perlu mereka tempuhi..TIDAK ADIL..Mainan hati dan perasaan ini sangat sukar untuk ditempuhi..Sepatutnya kita perlu menerima kekurangan masing-masing..Janganlah bersikap kejam dengan hanya melihat luaran semata-mata..Kelak, penyesalan itu tiada gunanya..Waktu itu, baru kita tahu yang mata kaca, yang mana permata..




If you think yourself are perfect, remember we are nothing compared to God.

49 komen dari sweety:

NURUL NATASYA AMIR said...

Cantik or hensom subjektif.berbeza bg stp org .kn ? Nobody's perfect =)

nama.aku.lynn said...

like this entri..yes,nobody perfect. ;)

fatin natasha :) said...

myra , aku setuju dengan kau! :)

myravea said...

@nama.aku.lynn : thanks dear :)

myravea said...

@nurul natasya : Yeah, nobody perfect..kita kena engat tu..

myravea said...

@fatin : sep sket! hehee

FizaFizz said...

betul yunk! huhu..walaupun x cntik or x hencem tapi hati baik, jujur pun da cukup bagus da untuk kita kan? :)

bihah said...

betol tu kak mira.setuju .semua nak yg sempurna je.

MiSz fiFiEyQa said...

Kita sebok mencari yg sempurna padahal x sedar diri sendiri pun x sesempurna mane...huhu

♥NuR SyAFiQah♥ said...

betul3...xsemestinye ape yg kite suke tu terbaik buat kite ;)

myravea said...

@fiza : jujur itu lbh bernilai sebenarnye :)

myravea said...

bihah : tak perlu kan? :)

myravea said...

@♥NuR SyAFiQah♥ : kadang2 , yang kita suka itulah yang paling menyusahkan kita..huuu

Misz-sakura said...

Hehe, betol2. 1OO% agree with myra.. ^^. Nice lah blog nih

myravea said...

@MiSz fiFiEyQa : setuju!!kite pon xsempurna mana..

myravea said...

@Misz-sakura : Thanks my dear :)

me | is | aku said...

so true...
http://safatien.blogspot.com/2011/04/assalamualaikum-rusuk-kananku-walau.html

myravea said...

@ me | is | aku : :)

elyzatul nastaysah said...

x semestinye yg hensem tu perfect kan cik myravea??hihi..

Liyana Aziz said...

hey there.. lama x singgah sini.. setuju, mana ada yang sempurna, kalau ada pun almost.. kesempurnaan tu bukan hak kita kan..

myravea said...

@ Liyana Aziz : setuju dgn anda :) hehe

myravea said...

@ elyzatul nastaysah : ya betul :)

hafiz hafizol said...

saya keding gila.. okbbaaaiii

myravea said...

@hafiz : itu luaran, dalaman? :)

ain dzaya said...

nobody is perfect!!
so hargaila apayg kita miliki sekarang =)

Nabila Huda said...

wah3.. entry best.. dah pernah jadi macam ni.. sob..sob..sob..

dia tinggal ja kita.. bila pompuan tu dah habis kikis duit dia, baru la dia nak melutut kt depan kita..

gadis bunga said...

heee .
bukan rupa yang patot dicari
tapi ikhlas dan jujur ;)

myravea said...

ain dzaya : betul3 :)

myravea said...

Nabila Huda : pheww..siap mlutut lg..baru die sedar kan,,

myravea said...

gadis bunga : yes my dear :)

laz said...

hahgha...!! hai mak cik...!!
g link aku!!
www.pondokburokku.blogspot.com
nk post kt shoutbox xle... iklan nuffnang ko ngacau..

myravea said...

laa..maccik..ko ke juu..haha :P

SitiSafiyyah said...

tapi kan kadang2 yg terjadi lain pulak.. kita kononnya nak yg kulit putih laa nak yg tinggi laa tapi alih2 tengok2 dapat yg bese2 je. haha

pRiNCe said...

prince dtg melawat..
entry yang bagus...:)
boleh datang selalu ni..

Adibah Ishak said...

DEMAND semata-mata. Cukuplah dapat org yg terima kita seadanya n ada pada waktu2 susah..

nice entri :)

Hanan Farhana Sani M said...

hey u just got blog award from me ! please take it :)

myravea said...

SitiSafiyyah : hehe..tu demand semuanye :)

myravea said...

pRiNCe : thanks prince :)

myravea said...

Adibah Ishak : betul tu dear :)

myravea said...

Hanan Farhana Sani M : thanks dear :)

syafeika edora said...

xblh tgk dr kecantikan @ kekacakkan je sbb tu xkn mjanjikan ape2... cintaila org tu sbb dirinya n Allah,insyaAllah akn bhgia.. :>


belog SE

myravea said...

syafeika edora : im agree with u :)

SyArk BudAk NaKaL said...

ahaks!! tajuk sama macam syark nyer post dulu.. EDISI SYAHIR:sempurna...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

lumrah manusia..

yang cantik itulah yg akan dipandang dulu

Ashraf Jalil said...

btol2..cintab n perasaan ingin memiliki tu 2 mende yg berbeza..;D

myravea said...

SyArk BudAk NaKaL : hehe..xpe, tajuk je same tp kandungan post xsame kan.. :P

myravea said...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : yeah, lumrah manusia.. :)

myravea said...

Ashraf Jalil : betul tu ashraf :)

MiLa MaLeK said...

wah..sama citarasa
hee..
eh jp mira cmne nk buat
header rapat dgn content?
nnt bgthu kt shoutbox mila
ye..hee.