Cinta manusia itu cinta buta

Tuesday, April 12, 2011

| | |
Benarkah cinta manusia itu buta?Korang pernah terfikir tak?Cuba kita belek-belek balik pengalaman manis masam duka lara serta melalui pengalaman orang disekeliling kita..jom kita terjun di dalam dunia realiti kehidupan ini sama ada korang angkat tangan tanda setuju atau tidak itu terpulang..Ini belog aku bukan belog kau, suka hati akulah ini pendapat aku!hahaha..maaf, bergurau sekali sekala takpe kan..*winkwink*


Bila cinta itu buta semua yang pahit ditelan hidup-hidup seperti manisnya lollipop bulat sebesar gajah itu..Percaya atau tidak, korang renungkanlah pengalaman yang ada sedalam yang mungkin..


Cinta itu memang buta pabila semuanya yang hodoh belaka pada kita semuanya cun tahap OMJay..Contohnya? 

  • Dia bau masam macam tak mandi setahun pon kita cakap aww, awak wangi saya suka..
  • Kaki berbulu macam hutan pon kita anggap aww, soooo sexy!
  • Rambut macam dawai kita cakap, aww saya suka rambut awak
  • Gigi kuning macam kulit pisang pula kita cakap aww, gigi awak gigi emas
  • Dia sakitkan hati kita pon kita anggap alah bisa tegal biasa
  • Dia buat benda yang kita tak boleh terima pula kita kuatkan semangat dengan menerimanya dan berharap dia akan berubah
Dah dah..cukuplah contoh-contoh kat atas ni yek..korang pernah tak rasa macam ni? Cinta itu buta tanpa kita sedari bukan?Angguk tanda setuju, geleng tanda err err tak setuju? mana satu jawapan korang?

Untuk kaum perempuan yang amat disayangi sekalian, walaupun cinta itu buta tapi sebelum ada ikatan yang sah janganlah kalian sesekali terfikir untuk menyerahkan mahkota yang paling bernilai itu kepada pasangan anda yang belum punyai ikatan yang sah..Sekali anda serahkan, seumur hidup anda akan diselubungi oleh penyesalan..INGATLAH..

14 komen dari sweety:

Aida Omar said...

hehe..btol2!! kentut pon wangi...

myravea said...

Alamak! Lupe nak senaraikan yang tu..hihihi

Aida Omar said...

ekeke!! ayookk..kan dh lupe.. =)

~hAKim ZaiLAn~ said...

cinta hakiki kepada Ilahi..huhu

•·.·´¯`·.·eZ·.·´¯`·.·•™ said...

Ketuk kepala tanya tanye bf/gf...betul ke macam tuh...
90% akan tersimpul malu sendiri la kot. hehehe

ツ mIsS NaDEa ツ said...

btol btol =D
i like entri neh =)

myravea said...

aida : aiyoookkk..hehehe

myravea said...

hakim : yeah..ur right! :)

myravea said...

ez : semestinye..hehe

cikmima said...

wihiii.... mmg ske kentut.... time bcinta sweet je rse.hahaha
meyh join contest|| http://rosmimarazak.blogspot.com/2011/04/hye-semua-okay-kali-nie-mima-pulak-nak.html

aLieF si Muncung ManiS said...

dalam lagu too phat feat siti nurhaliza ada cakap..

"cinta itu buta..
dan juga boleh membutakan..
melukakan dan sukar utk kita lupakan..
aku cinta padamu hanyalah ungkapan..lalallala...

hye awak..first time dtg blog awk..ternyata saya singgah blog blogger otai dan hebat..huhu..boleh la belajar sikit2 dari awak..:P..

Shazreel Amir said...

Perghhh!! Sekali saya baca titibe rasa macam terkena pulak..
Teringat time zaman kapel2 dulu..
Adussss...-.-'

Cik NuRuN said...

Cinta jdi buta bila manusia becinta ats dasar nafsu semata2 ^_^

Cikbelog said...

Jangan butakan mata hati untuk cinta yang tak pasti :)