Tips hubungan cinta jarak jauh

Monday, June 28, 2010

| | |
Owwkayhh...sape yang bf or gf die jauh dari korang??sila angkat tangan takpon sila anggukkan kepala korang sebanyak dua kali..iyeeee, dua kali je jangan lebih nanti xcukup syarat...hihi..Dan si penulis ini juga turut menganggukkan kepalanya sebanyak 2kali jangan lebih =)

Menurut pakar psikologi..cop2..tiputiputipu..Ok, macam mane yek nak kekalkan hubungan dengan si dia supaya walaupun beliau jauh di mata tapi dekat di hati..acece..alright bebeh..jom continue reading..
Y E E H A A A A ! !


SETIA
Sentiasa ingatkan diri sendiri supaya terus setia dengan si dia
Kebanyakan hubungan cinta jarak jauh tidak kekal adalah disebabkan rasa ‘insecurity’ pada diri kita sendiri. Kenapa yee??Mungkin sebab kita asyik berfikir “Ah mesti dia ada perempuan lain kat sane, sia-sia je aku setia” , ” Betul ke hubungan ni boleh di bawa ke jinjang pelamin nanti? Cari sini lagi best.” dan ______________(sila isi tempat kosong)
Jadi korang harus sematkan semangat kesetiaan di dalam hubungan korang dengan membersihkan diri korang dari sebarang ketakutan dan percaya pada diri sendiri dan juga si dia
USAHA
 Usahakan untuk berjumpa walaupun sekejap.

Iyeee, kalau boleh selagi kudrat masih ada, selagi sihat dan selagi ada wang, usahalah untuk berjumpa dengan pasangan anda yang  jauh nun di sana. Dengan berjumpa pasangan korang walaupun sekejap akan recharge balik bibit-bibit bersama dengan memori riang ria..acece..
SUPRISE
Beri kejutan kepada SI DIA
Sape xsuke suprise beb..Berikan si dia kejutan yang bermakna dalam hidupnya..
Kejutan yang betul akan memberi pasangan korang perasaan terkejut kegembiraan disamping terharu dengan tindakan anda sekaligus mengukuhkan lagi perasaan cintanya kepada anda.Tidak kisahlah kejutan ape pon asalkan jangan sampai sakit jantung udahla yek..yeehaaa..


Hope serba serbi pendapat ini dapat membantu korang..dan samalah seperti myra di sini..hehehe..chaiyok2..
Gambar ini menunjukkan myra sedang mengingati orang di sane*wink



11 komen dari sweety:

fadhlihamdan said...

wooo saya dulu jarak jauh selama 4 tahun!! bayangkan 4 tahun. jaraknya US Malaysia. memang susah.

kalau mana yang xsanggup baik jangan.

ni dari mulut yg mengalamai sendiri ni. haha.

myravea said...

wahh..sangat2 jauh..hihi..sgt lame lak 2..4tahun beb!hihi..tapi kalau jauh2 ni pon elok jugak, xdelah slalu jumpe..muahhaha

♥♥ Fariza ♥♥ said...

hehehehehehe

cinta jarak jauh mmg menguji.
tp best. jarang jumpa elakkan maksiat.

diriku said...

he2..susah cinta antr benua ni..he2

myravea said...

Fariza..sokong2!!sangat menguji n elak mksiat ..hihi

myravea said...

diriku:bak kata upin ipin, "BETUL BETUL BETUL" =)

NuR 'aQiLaH said...

shuke entry jarak jaoh mcm ni huhu

AiDa AzRyN said...

wah.. ader tips lagi.. hehe~ gud.. ;)

::ienafazlyna:: said...

yepp..bercinta jarak jauh xsesukar mane kalo masing2 ade rase tanggungjwb & kesedaran..i dulu bercinta jarak jauh juga....cume skrg ni dah dekat2 nak berkawen baru dpt berdekat2tan..hehehe

zaza said...

huhu... PJJ yg betul2 buat zaza kena bnyk bsabar.. masing2 jauh... smoga tips ni dpt eratkan lg hubungan kami.. aminnn...

Anonymous said...

cinta jarak jauh nie bagi sye adalah cabaran dan untuk menguji sejauh mana kekuatan cinta masing2...jika berjauhan pun masih boleh setia,sabar dan saling mencintai itu bermakna "cinta kita" cinta sejati gituuu......hehe...

http://www.moneyon9.ui2u.com/