Bila anak mak dara putus chenta | duLu sayang sekarang???

Wednesday, May 26, 2010

| | |
Bila anak mak dara putus chentaCHENTAnye maka toinkTOINK..(apekah?).."anak mak dara" bukanlah topik untuk hari ini semata-mata..hohoho..
OKae, sebelum melalut-lalut dalam lautan ni, cuba anda fikirkan..ape akan terjadi selepas anda, kawan baik anda ataupun orang-orang sekeliling anda selepas merekaMEREKA itu putus chenta..

Putus chenta ni ade 3perkara je, antara faktor MENINGGALKAN, DITINGGALKAN takpon keputusan dari kedua-dua belah pihak untuk memutuskan pertalian percintaan antara mereka (wah..betul ke ayat kau??hoho)

Ok, da dapat bayangan realiti itu??
Sekarang cuba bayangkan anda dalam situasi berikut antara MENINGGALKAN ataupun DITINGGALKAN..agak-agak ape yang akan terjadi??

dan sekarang, akan ada 2perkara sahaja yang akan terjadi iaitu saling membenci(xpon salah sorang membenci) dan lagi satu menjadi kawan (maksudnya tiada unsur-unsur nak benci ape sume tu..kira kehidupan normallah)

Kalau putus kemudiannya kehidupan normal antara mereka itu tidak mengapa (acece..skemanye kau)..tetapi kalau sebaliknye, amatlah perit derita hati yang ditanggung seperti dicincang dengan sebilah pisau yang tajamnya seperti tajaman pedang-pedang di medan perang (hiperbola disitu)..

Yang nak ditekankan di sini, mengapa perlu benci itu hadir setelah putus padahal sebelumnya bungaBUNGA cinta pernah hadir dalam hubungan mereka?wajarkah??Ok, sebenarnya mungkin ada faktorfaktornya, salah satunya ialah untuk melupakan si dia supaya si dia yang pernah hadir itu dapat dilupakan dan hilang dalam hidupnya serta-merta..putus chenta itu memang perit tetapi perlu jika tiada keserasian tetapi yang tidak perlu itu perasaan benci-membenci antara kalian..perlukah benci-membenci dengan orang yang pernah kita sayang??perlukah??

Jika anda bagaimana??wajarkah??renung-renungkan...


19 komen dari sweety:

sarah shafie said...

perlu klau si dia itu trlalu jhat..waa..aku benci ex pkwe aku..

myravea said...

sarah: uwaaaaa..amat sadis dan tragis sekali jika si die trlalu jahat

Afizzat said...

ptus cnta ke nie??? hoho..
rsnya wajar kot sb dlu ms kapel, dah b'bbunga2 cinta, pas break, kn la jd sbliknya (b'bencia2n).. xD *alsan ble trima x*

faye said...

Marilah Join GiveAway pertama untuk blog ni tinggal 6 hari sahaja lagi untuk maklumat lebih lanjut klik dibawah http://fasham87.blogspot.com/2010/05/update-1st-giveaway.html

myravea said...

Afizzat : uwaaa....xboleh cam gituuuu..sobsob..afizzat ni kan..geget jugak kang..ngappp~~~~

Ela said...

time couple,semuanya indah.
bila dah break,sumpah seranah smua ada.
ehh, tul ke?

Afizzat said...

ngee~~ lari2..haha..eh 2 just pndapat songsang aje..btl la, pas ptus pn,kn la kwn jgk....

Faisal Abdullah said...

wah boleh jadi doktor cinta ni..hehe

~ar!eyko san~ said...

huhu..myb sbb menyampah slps cintan cintu bgai kahir nye putus xpun

hati still syg but ego or slh sorg curang.lalala

sume ex ary jd kwn =))

myravea said...

Ela: oohoho...betulbetulbetull!itu yang xbest..katakan tidak kpd benci-membenci*winkwink

aainaa said...

tu la pasal. nape perlu benci m'benci.
lame2 nnt akan terjumpe balik.
tyme tu la teringt memori dulu.
kan bagus jd bestfren.
haih. tp ckp mmg senang.

Muzasa said...

singgah...follow...n coment...hehe.....come visit my blog....n don't forget to follow....peace....hehe

myravea said...

aainaa: itulahh..kang nanti bile dah tue2,(bajet mude lg..hihihi)baru sedar bencimembenci ni xelok kankan??

myravea said...

Muzasa :peace..okaeokae..*winkwink..hihihi

myravea said...

Afizzat:hohoho...tau pon..patotnye jd kawan bkn lawan..kankan..hihihi

myravea said...

Faisal: hhohoho..doktor cinta wannabe(kahkah..layak ke sy)*winkwink

myravea said...

ar!eyko: wahh..betol tuu..meby ego itulah penyebabnye *winkwink

Nur Su'aidah said...

1. jangan benci
2. maafkan sahaja
3. semoga kita akan lebih bahagia :)

myravea said...

S'aidah:wahh..betull tu!!!setujuuu!*wink